bonnaliv

Alla inlägg den 5 maj 2013

Av Cicci & Ebbe - 5 maj 2013 22:47

Vilken helg!!!
Inte nog med att jag inom loppet av 3 dagar blivit mamma till 2 belgisk jätte kaniner vid namn Queen o Testor så i morgon blir jag mamma till 5 till :P ( va det jag skulle avslöja då vad )
Helgen har innehållet nattbesök av kusin o syrran med Nadis så vi slog på grillning i går o ska jag erkänna så är jag fasen bakis idag på OBS - 5 st små burkar gin o tonic tog ETT bloss av en cigg o fick hosta sönder mig o borsta tänderna av denna VIDRIGA smak. Ja jag är glad att jag slutade med skiten , inte nog med lukt Så smaken va skrämmande :P . Idag fick jag betala det priset med att spy på morgonen :P hahah... Va ska man säga? Idioti rent ut sagt men att jag blev så bakis på det lilla :O är fasen skrattretande ... Så då lämnar vi det !!

Inga föl än :( men men nu när värmen kommer så kommer väll de med antar jag :)
Har varit så mycket så jag har inte hunnit varken skriva eller läsa bloggar :( har en känsla att jag ska hinna med det nu igen .
Idag fick vi äntligen lås på ytterdörren o Luca till det med nya handtag med :) Bytte dörr o där efter inte tänkt på det men idag hade jag det med i minnet.

Har åkt såååå mycket bil sista dagarna , körde ju över 30 mil när vi hämta lillans nya kanin som med fick namnet balo när hon väl fick honom i knät o idag körde vi åter till Falköping för att köpa Testor på samma ställe Queen kom ifrån. (Queen är namnval av gubben o det är inte för va det är om man tänker engelskt, ville bara säga det) . Testor får ha sin första natt ute i en box i stallet . Lät honom träffa lady men hon surade ur o så kan vi inte ha det. I morgon ska han få bekanta sig med Queen för tanken är att de ska bo ihop.
Sakta men säkert så ska de nog finna varann ;) . Intressant är det o ska bli kul o se de växa upp för han är bara 4 månader o är större än lady o mellanstor kanin :P

Ankorna äter o kvittrar för kvackar gör de då inte :) myser o så fort de ser en så börjar de låta :P härliga djur . Ska kika in hos Marianne o se om jag kan finna hennes inlägg om ankor då dessa är våra första så vill man veta lite mer om skötsel mm .
Känner att jag bara pladdrar omkring o hit o dit , ni får ursäkta :)
Kände att jag ville skriva o det blev lite snurr men men va kan man liksom begära av en som är ganska snurrig i naturen ;)
Någon tidning blev det inte under hela helgen :O men nog ska man allt ut så fort chansen finns :) är så mycket denna tiden .

Arbetstränaren dyker inte upp i morgon :/ det va synd men sjukt barn .... Ja va ska man säga ? Va hemma o lata dig ?! ;) SKÄMT ALLTSÅ!!
Ne nu ska jag kika bloggar innan sömnen :)
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards