bonnaliv

Alla inlägg under maj 2013

Av Cicci & Ebbe - 16 maj 2013 16:28

De visste va som komma skulle , stod o vänta vid staketet :P
Men nuuuuuuuuuu !!!!!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 16 maj 2013 11:22

Av Cicci & Ebbe - 16 maj 2013 11:20

Full gång att dra hage , så ledsamt att de kört sönder så mycket när de skövlade skog :(
Ser för jävligt ut men - det va en gång ..... Ett minne blott!
KramC

Av Cicci & Ebbe - 16 maj 2013 09:32

God morgon!
Här startar dagen med sol ... Än inget samtal från Schenker så än är vi i väntan på våra hönshus :)
Funderar på att sätta upp båda o låta ankorna flytta in i ett av de på nedre våning med gården i gräs :P. Idag har vi bara 2 ankor kvar :( o jag vet inte va jag gör för fel :(!!??? Den svarta lilla låg död idag när jag kom in. Så förbannat tråkigt .
Har läst på nätet om skötsel , tagit råd av Marianne men ändå :/ . Jag kanske inte ska försöka med ankor ens , verkar inte va fungerande med mig . De har värmelampa , bor inne , får fräscht vatten flera gånger om dagen , alltid mat o jag repar gräs till de. VA GÖR JAG FÖR FEL????

Idag ska vi utöka hagen (eller ja sätta den på plats kan man väll säga ) ner bakom huset . Ska tvinga gubben klippa ner buskarna vid köksfönstret så kan jag se de när jag dricker mitt morgonkaffe :P .

Inga föl än ... Men jag hoppas de kommer snart.
Hoppas på samtal från de som kikade på casper under dagen som säger att de vill ha honom :D
KramC

Av Cicci & Ebbe - 15 maj 2013 22:41

Go kväll ... Just nu är våra hönshus under leverans o enligt mail beräknad leverans i morgon :P . Kunde väll aldrig kunnat va bättre ?! Spenderade en stund med de där ute tidigare o kal är förbannat tam , klappa - inga problem.
Ganska kul detta sen vi skaffa våra panduor ( stora ) ... Den ena efter den andra skickar oss hit o dit bland uppfödare :P , än så länge 2 st :D för vidare uppfödning av våra ... Vi ska satsa på det ! I morgon ska vi tala med en inom Skaraborgs fjäderfä förening då de kunde ha stora av arten som vi har då de verkar mer ovanliga än dvärgpanduan :) o våran guld är värda att satsa på ( HELT KLART) . Nu ska vi väll ta några av andra färger med som blåa , gula o vita :P . Kan säga att de fånga oss o vi är FAST.

Händelserna är än inte över :) fick mail o en va intresserad av Poppe (avel) :D men när jag skulle svara så visa det sig att mailadessen va fel någonstans :( . Typiskt va !!!
När vi ändå kommer in på vänner så hade vi idag besök av ett par som va/är INTRESSERADE av casper . Enligt va det låter så är han så gott som såld :P Jag hoppas verkligen att det är så :)
De verkade (det lilla jag såg) vara helt reko :D o när man väl möter människor som är intresserade med sund syn på det hela med djur så kan man ju inte heller va mesig .. :) eller?

Som det ser ut så blir morgondagen utan arbetstränaren ( latmasken har tagit överhand ) hahahah... ;) men aaa .. I morgon ska det iallafall fixas med hagar !!! Vi har klarat det förr själva o kan göra det igen ;) . Gubben överraskade med att vi under morgondagen ska ta våra vänner o bege oss rakt ut till skogs :P låter kul :) hoppas på det! Gäller att vädret är med oss ...
Sen va väll tanken att hämta spegelgadroben vi köpt till lillan o sen va det något mer... Men jag minns lika bra som en fisk!!
Händer en del positiva saker på gården :) härligt .
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards