bonnaliv

Direktlänk till inlägg 26 oktober 2016

Kunde blivit en läkare mindre idag ...

Av Cicci & Ebbe - 26 oktober 2016 23:49

God kväll ...
För mmg väldigt öm o begränsad:)

Idag va jag iväg på min leverbiopsi :S gör ALDRIG OM ! Läkaren skar upp med skapellen o körde in nålen på en cm i omkrets o säker 20 cm lång innan bedövningen hade börjat verka , även om jag sa att jag kände skapellen. Den smärtan va olidlig o att behöva genomgå det 2 gånger med , andra va värst för då visste jag va som vänta o kan säga att jo då fasen... man har känsel i levern ! Så hålla andan på det , visst fasen så lätt :S
Ne den läkaren sitter inte högt i värde i mina ögon, man sätter inte lokalbedövning o börjar ingreppet direkt !!! Kände aldrig av bedövningen sen för den smärtan .... ja jag har hög smärtgräns men detta ..... de på avdelningen sa att läkaren hade gjort helt fel att inte vänta på bedövningen:/
Min kropp ville vika sig som en fällkniv när nålen kördes in o på sista klicket svor jag högt för då hade det gått över min gräns på va jag stod ut med o klarar av ! Ett ingrepp som inte skulle kännas något va fasansfullt o ont skulle det inte göra efter men gjorde i 2 timmar på mig av de 4 man fick ligga stilla. Som tur är så blev det ingen blödning men det skulle ju inte förvånat precis då jag redan hade gått helt tvärt om än all info mm om hur ingrepp skulle gå till o smärtfritt med bedövning ....
Ja ni kan ju tänka er! Jag ska ännu inte ropa hey för än finns risken för blödning o på order av andra läkare på avdelningen så är det vila o minsta möjliga ansträngning som gäller för mig en veckas tid.
Jag blev ju kört till rönken avdelningen för själva ingreppet o sen tillbaka till "min" avdelning igen . Tur jag slapp se den där läkaren mer för hon borde få sig en omgång o rejält.

Bilden på själva nålen är lånad av Google.
Nu ligger jag här hemma o är öm som attan o så rädd att röra mig. När det värker till då värker det rejält :/ o inuti ska vi inte prata om hur det känns !
Jag har upplevt min hittills värsta stund idag med råge . Å allt mitt förtroende för vården är helt åt helsike tack vare den nonchalanta läkaren . Skulle tagit nålen o kört in den i henne där på plats så hon fick känna hur fasen det känns! Känner man ett snitt , då då fortsätter man väll inte o gör ingreppet ?!

Jaja nu är det iallafall över o kommer ALDRIG göra om det igen då åker jag hellre flera mil o tummar o gör biopsi med ultraljud.

Värsta är att jag ska in nästa månad igen på ett annat ingrepp som också är lokalbedövning :/ . Frågan är om jag vågar lita på det igen för då ska de skära bort pga cellförändringar o även i vävnad . Ska också va ett sk smärtfritt ingrepp !


Vet inte..... kan ju säga att som det känns idag så vill jag inte o vågar inte utsätta mig för samma igen men det är bara o hålla tummarna o hoppas att den läkaren inte är lika idiot som denne va !!!
Ne om jag ska försöka sova kanske, i morgon kommer min efterlängtade nya spis :D som jag längtat!!!!

KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards