bonnaliv

Direktlänk till inlägg 28 september 2016

Här ska det va en RUBRIK men har ingen:P

Av Cicci & Ebbe - 28 september 2016 22:58

Jaha jag har förstått att mina inlägg är röriga :( men tyvärr skriver jag bara direkt ur skallen men ser också att meningar blir fel som tex att gubben ska slippa köra hela tiden! Lät som tvärt om där men aja jag orkar inte gå tillbaka i alla inlägg o rätta till felen där Telen stavat om till annat eller det bara blivit helt fel. Då skulle jag få gå genom hela bloggen då detta är ett ganska vanligt fenomen när jag skriver haha .
Men det roliga med det hela är att när jag skrivit förra inlägget så får jag veta att yttligare en annan i familjen ska åka till Skövde!!!! Ingen hör av sig o ingen frågar... ännu Värre kan jag tycka att de åker in o handlar men inte ens svänger förbi hos mamma o bror som ligger där !!! Kunde jag inte fått åka med då o hoppa av där ? De åker ju ändå från älgarås så ..... VAD ÄR PROBLEMET !!??? Ne jag blir bara mer o mer irriterad o bror min som är i Borås med pappa tar sig inte ens tid o läsa /svara på mina meddelanden......
Känner mig så jä....la osynlig !
Lika bra o kanske ge tillbaka med samma som man själv får men så ska man va så hjärtlös o kunna med :S Jag får liksom ångest över om jag glömmer tala om saker som kanske egentligen inte är så viktigt men som handlar om allt omkring mamma , pappa , sjukhus, bror mm
Åker extra för o berätta sånt som faktiskt är viktigt att alla ska veta mm för att INGEN SKA KÄNNA SIG UTANFÖR.


Jag borde skita i det... o åka utan att säga med?
Låta de ta reda på saker själva som jag berättat direkt för alla då jag varit med tex på läkare besök o så.
Jag anser ju att det är så man gör!
Ne orkar inte skriva om det mer , blir bara så jobbigt inom en o man blir liggande med tankar hela natten

Idag kom iallafall min/vår efterlängtade almanacka! (Hektiska vardag) Som jag har blivit galen av att inte ha koll på sjukhustider, möten, skola, lillans aktiviteter som man glömt.....
Samtal som förvinner för man gömmer av , sånna viktiga måsten för vårat eget !
Jag pallar inte med o ha denna röra o kaos i skallen , stressen o spänningarna blir olidliga att leva med. Man gör det bästa man kan för o klara sig själv om så en liten del att hålla sig över ytan men också det kan man spela Allan om . Idag hade syrran kul åt min almanacka o de märken man fick med - som en liten flicka !!! Jag kanske uppskattar de ! Jag beställde ju den för att fylla ett syfte med den . Då stressen påverkar mitt minne så behöver jag den , o det är endast för mig själv. Man tänker inte på att så meningar ibland kan träffa hårdare än man kanske tänkte när man bestämde sig för o driva med en ? :( hugget de ger när man väljer att säga det.
Jag gillar små klistermärken som exta notis om det är viktigt eller bara för att kunna muntra upp min vecka om så på pappret då det ser ut o va svårt att kunna få va glad åt det lilla annars .
Kanske är jag ensam om att använda mig av almanacka idagens läge? Jag orkar inte Vara beroende av tekniken 24/7 . Jag har till o med tröttnat så pass så jag stänger av nätet på mobilen allt oftare , stänger av Telen på natten, lämnar den hemma eller faktiskt slår av ljudet o låter den ligga i väskan tex en hel em när vi är hemma hos mor o far o lagar middag mm .


Ibland handlar det inte om andra utan faktiskt kan jag göra saker för mig själv hur konstigt det än må vara !
Små saker som ger mig något o ja gnäll då att jag inte svarar eller är tillgänglig men tänk på att det kanske är just det jag just då i den stund INTE VILL VARA!

GOD NATT
KramC
Ps) ännu ett rörigt inlägg men direkt ur skallen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards