bonnaliv

Alla inlägg den 9 september 2016

Av Cicci & Ebbe - 9 september 2016 06:43

Go möra ! ?
Vaken ... varit ett tag. Gubben har lämnat hemmet för o köra pappa , jag ligger än i säng o samlar krafter. Lyssnar på tuppen (putte) som galer där borta !
De är allt busfrön de nya vi köpte , de lägger ägg runt om på gården . Är inte lätt o hitta för de går ju helt fritt men hitta 2 vid stallet bland massa grenar o skit. Jo just det , vi har 2 dvärghöns , va ska man ha för nytta av de ?? Äggen är ju pytte , koka 4-5 min ? Allt bra söta är de allt o se på när de vaggar över gården . Ju mer jag kollar på dessa nya höns , desto mer ser jag att de saknar fjädrar här o där, en med nästan rumpan bar (agda) , kan de levt för trångt innan där de sprang på en liten bakgård ?

Hönsen på pinnen är 3 av de vi hade o stora ljusa tuppen är putte .
Härligt o se de alla !

Igår började kompisträffen :) det va 2 glada barn vi hämtade . De sprang o tjoade , fick med Sig ballonger hem o naddis ville ha med en till lillebror . :)

Huuaaa .... har vi kor här ute? Neee!!!! Men allvarligt så råmade det precis här utanför nyss :S usch jag tycker det är otäckt att va själv här ute i skogen :D
Kommer jag någonsin att vänja mig med det ? Där av måste jag skaffa 2 dobermann som man vet är mycket vakt i . Ne då jag är inte rädd för kor , om det nu va det som råmade ... finns så mycket annat här i skogen! Att va nojig ligger nog i min natur nu för tiden .

Lilla va ju på fotbollen med i onsdags :) på bild den på höger kant

Så kul o höra sen att tränaren ser en framtid för henne inom fotboll om hon fortsätter som hon gör . Inte rädd att gå på efter bollen o när hon tränar fotboll så går hon in för det, flera av de andra stojar omkring o lyssnar inte . Detta sa dock tränaren till min bror på jobbet på natten :) , ja de jobbar Samma skift ! Måste ändå skriva det för man blir allt lite stolt ändå :P


Önskar man själv vore lite sportigare hahaha


Jag har kommit till det stadiet där jag längtar ut på vännen, vill verkligen! Vill fortfarande inte ge mig ut själv men va på anki här :) hon har med abstinens som jobbar med hästar på dagarna men får inte rida något där .
Ser ut som att det kommer bli ridning framöver igen :D
Det känns bra att fått tillbaka lusten , PS) tror pippi är dräktig!

KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards