bonnaliv

Alla inlägg den 19 september 2016

Av Cicci & Ebbe - 19 september 2016 21:18

Go kväll ..

Ibland blir det inte som planerat är uppenbart ! Ibland önskar man att man kunde förändra saker o styra över sjukdomar mm
Tyvärr har jag inte den makten ,jag skulle behöva den .
Skulle va på behandling med mamma idag men de gav inget då hennes värden va dåliga. Missad behandling kostar henne massa ..... visst de kan inte köra i massa när kroppen inte klarar av det men tiden är dyrbar! Vikten rasar o man får se på utan att kunna göra ett skit åt det :'(
Finns inget som stoppar framfarten o på en vecka hinner massor ske :/
Arg,ledsen....


Annars så har vi kommit o fixat lite annat .
Kalkonerna är hemma o på plats :)
Det blev bara 4 då de andra va äldre men vi är inte ledsna för det . På bild är den jag gissar på att va en hane då han sjunger/spelar . Hoppas på att de andra 3 är honor , kan inte bli bättre om så är. Hoppas på att kunna sälja lite kalkonkycklingar till våren. Fick erbjudande på en grupp bramha med , inte vilken färg som helst heller. En ovanlig som inte finns så många utav . Lax eller något med laxguld. Är nu mitt minne blev kvar på platsen, glömde plocka upp det när vi åkte . Haha ..... minns inte va han sa ! Han ställer ut o avlar på renrasiga den mannen. Ja fina va de o måste erkänna att jag nog vill köpa de. Måste bara se så gubben tänker satsa på detta med kycklingar för jag vill ha det enkelt för mig. Alla frigående tillsammans , enklast så men då får de ju gå avskilt med gård . Han har allt diskuterat det med mig på vägen!! Ja då får han ta ansvaret över det o hålla ordning, jag har fullt upp med de ute :P Älskar verkligen o mötas av de här ute o se de komma när jag ropar :D

Idag har vi hämtat sinom o han kommer bli här till torsdag o sen hem till mamma för att komma tillbaka fredag igen. :)
En helg med vildbasen ;) med !

Ne nu blir det att se mitt barns tidigare liv ...någon mer som bara måste se på det?

KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards