bonnaliv

Alla inlägg den 25 september 2016

Av Cicci & Ebbe - 25 september 2016 12:44

Måste säga att det finns många saker med o bo på gård så här som är mindre bra !
Idag kommer lillan in gråtandes ....
Synen där ute va mindre trevlig må jag säga av vår balto :(
Något djur har tagit sig fram o fått tag i hans bakben , sargat det sönder o samman i tass o självklart har balto dött av stressen.

[Bild]

Han är nu 5:e kaninen förutom lady som vi avlivade själva .
Balto har stamtavla o över 90 poäng har de alla i stammen .
Trodde väll aldrig att något djur skulle våga sig fram så nära då hans bur står utanför fönstret :(
Tanken min va ju att ha honom nära just för att inget djur skulle våga sig fram så nära.

[Bild]

[Bild]

Men tyvärr va någon så kaxig att ta sig så nära .
Idag är det då (som ni nog kan tyda av bilderna på lådan) begravning .
Känns i en måste jag säga då balto levt även med oss i lägenheten, sprungit lös med Molly o varit en del i familjen o nära .


Något vi gör när det blir så här är att va snabba o köpa en ny. Det kan anses dumt av många men är inte bara platsen hos henne jag/vi vill fylla . Hos oss med !

Då allt är så jobbigt omkring så känns det som jag skulle kunna storgråta högt !
Lillen som kom till gallret så fort man kom nära... ville va social med allt o alla :'( fan fattar ni nu varför en del väljer att ha sina djur inne som anses va så förbannat fel!!!?

Idag ska vi åka o hämta en ny , dvärgvädur i Örebro! O den kommer endast få va ute under dagen o inne för det mesta!

Släng på ... skäll!!!!
jag kan ta det ....
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards