bonnaliv

Direktlänk till inlägg 27 september 2016

Är han vår räv ?

Av Cicci & Ebbe - 27 september 2016 11:51

Vad trist det är när vårat hemnät lagt av pga åska . Nu är vi inne på 3e el 4e dagen utan o väntar på leverans från Telia med den nya dosan.
Det kanske förklarar all tystnad o försvunna o osammanhängande inlägg då en del försvinner har jag märkt o delar av inlägg . Min mobil har nät men med denna mottagning så suger det helt :P

Vi välkomnar moa till familjen , dvärgvädur med stamtavla o ring för utställning. Hon är 8 veckor o kommer endast få va ute på dagarna i baltos gamla bur, NÄR hon ska va ute! Funderar på o kolla upp detta hur det funkar med utställningar o kaniner . Kanske kan va något för lilla o prova på :) Skulle va kul kanske med tanke på att hon har allt som behövs för det .


Ett par dagar har gått o jag har haft ögonen på Testor! Kan det va han som hade ihjäl balto? Jag tror faktiskt det ... han har blivit så våldsam o ger sig på höns. Senast för en stund sen fick jag springa ut till en hönas räddning från honom !!!! Det går inte ha en katt som ger sig på höns mm . Är som att ha en räv springande fritt att härja som den vill. Vi diskuterade hans beteende idag o han är frisk , mat får han flera gånger om dagen o fri tillgång när vi har stängt till toa . Annars äter hundarna upp det. Självklart har de öppet fönster att gå ut o in som de vill o även öppen ytterdörr ! Han han börjat ge sig på rosett så hon skriker .....
Fattar inte va som tagit åt mig kille :(
Hur skulle ni göra ? Jag kan ge honom till i morgon o hoppas på råd av någon .
Jag har trott att detta med o ge sig på hönsen va en engångsgrej för ett tag sen då jag ertappades honom att ha fångat den lilla mörka dvärghönan, va han hade gjort om jag inte kommit vill jag inte tänka på ens. Som hon skrek ! Jag vill så gärna skydda de alla o kan jag ha räven sovandes bredvid mig? Vågar inte släppa ut honom just nu efter jag fick in honom efter han va på hönan här ute . :/
Det går ju inte om han inte kan låta bli de andra djuren!!!! :(
Hjälp!

Annars så vardagen utanför gården är ren kaos . Mamma ligger inne o pappa i Borås o nu ligger också min lillebror inne med slang ner i halsen för att få luft . Alla onda ting är 3 men jag börjar undra om denna 3an kan gångertabellen o kan föröka sig efter den ?
Finns här inget stop?

Ja att det är jobbigt tror jag nog är ganska självklart . Så ska man försöka dra runt allt annat med ....
KramC

 
 
Ingen bild

Yvonne

27 september 2016 16:45

Det där låter inte roligt, stackars dej!
Har aldrig hört talas om att katter går på gårdsdjuren, dom tillhör ju familjen...
Har själv tre katter och hund som är uppvuxna med mina höns och kaniner
Och de är kompisar och skulle aldrig röra hönsen eller kaninerna.
Du har ett svårt beslut att fatta skulle inte vilja vara i din sits.
Har du ingen kompis som kan ta över katten?
Har du provat spruta vatten på honom när du kommer på honom i nån situation?
Hoppas att det ordnar sig, sköt om dej!
Styrkekram.....

Cicci & Ebbe

27 september 2016 23:05

Jo då jag har allt använt vattenflaska o sprutat med , i lägheten funkade det men inte längre. Kan ju inte sitta o vakta hönsen hela dagarna:/ . Kan va det att han inte växt upp med höns? Men så balto .... hmmm... de va ju kompisar tidigare . Ne jag vet inte Testor har blivit väldigt konstig o fått sånt jakt begär :(
Vill inte lämna bort honom heller för då vet man inte hur han får det o innekatt nu när han är van med livet ute funkar inte heller . Vill inte ta ifrån honom det !
Jobbigt.... vi tvekar , ändrar oss , försöker hitta förklaring på varför men de vi pratat med säger att han aldrig kommer sluta när han väl börjat ge sig på:(
KramC

 
Marianne

Marianne

27 september 2016 23:56

Söt den nya kaninen är :)
Skumt med Tentor, ingen av våra katter har gått på kycklingar eller höns, trots att vissa av de haft grymma jaktinstinkter, kommit in med ekorrar, sorkar fåglar och möss förstås, jag har sett den förra hoppa en meter upp i luften och ta en flygande fågel, men aldrig gjort annat än lekt med hönsen. Du får skaffa en tuff och beskyddande tupp som ger katten ett ordentligt nyp, sen går han nog inte på de fler gånger

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

28 september 2016 07:02

Jag har heller inte varit med om det. Vill inte vänta o se heller så han dödar en tillslut . Han har aldrig gett sig på andra djur tidigare. Ja råttor mm ute men aldrig andra. Rosett ger han sig på så hon skriker högt med o där är det heller inte lek , sett hur han ger sig på henne. :(
Så svårt ....
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards