bonnaliv

Direktlänk till inlägg 4 september 2016

Fått nog o full gång

Av Cicci & Ebbe - 4 september 2016 08:38

Hej där ute ...
Finner nästan inget o skriva längre! Eller ja det finns men så ska man sätta sig o göra det med .

I fredags blev allt ren katastrof!!!!
Filippa har halkat ur banorna helt o va för jävlig o ha med o göra. Slutade med att hon stack utan skor o hennes mamma o mormor fick komma hit o leta upp henne.
Hon brände allt .....
Nope ! Vi kommer inte ta hit henne mer ! Vi kan liksom inte ha andra barn om hon ska skrika o hålla på så fort hon kommer hit o då är det ändå hon som vill åka hit . Sista 4-5 gångerna har det varit samma sak. Vi får hämta henne o en stund efter är cirkusen igång o då ska hon hem.
Man undrar ju varför hon ens skriver att vi ska hämta henne alls eller att hennes mamma ska köra henne hit ?
Hur som så är det stop där! Jag fick nog av hennes nonchalanta stil o bara sitta o tjafsa emot eller skriva OCH.... Till allt man skriver och säger till henne .
En mindre !

Till något mycket roligare .
Vi har börjat på uppe i sovrummet o igår va vi iväg o köpte tapeter o 2 stora grisar till byråer ;)
O lika så en skänk till köket där jag nu efter mycket grunnande bestämt att slänga ut bord o stolar o riva bänken o sätta dit köksö.
Vi har ju trotts allt mellanrummet med stora bordet o där får bli "matsal" .

Då det händer en massa här omkring så söker jag också uppfödare av dobermann pinscher! Här sks skaffas 2 för vakt både för gården o djuren i deras hage.
Har fått nog av att folk visar noll respekt för andras!

Senare i em så ska vi iväg , här ska hämtas hönor o en tupp , 20 st :D trist o bara ha de 5 , de ska få en rejäl flock . De är blandade , Islands o andra :)
Ska bli härligt o se en massa springa över gården .

Nu har lilla o gubben åkt för o va med en o jaga , jag är ensam i hela huset :D
Bäst o njuta på soffan en stund med lite tv . Sen ska det fixas i hönshuset !

KramC

 
 
marianne

marianne

4 september 2016 12:11

Det är inte lätt med tonåringar, vet inte om tjejer är värre än killar, jag harjutvå söner, den äldre var snäll och hjälpsam, men var ute på olika musikkonserer över hela Sthlm med omnejd på nätterna så antingen låg man vaken och var orolig eller ute och körde för att hämta.
Den yngre hade (har) ett humör utan like, var arrogant och nonchalant.
Nu är de ju vuxna och som folk är mest.

Kul med höns....blir de frigående som mina?

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

4 september 2016 12:34

De blir frigående :) är så härligt o se de springa över gården .

KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards