bonnaliv

Direktlänk till inlägg 14 mars 2017

I sorg o blogg

Av Cicci & Ebbe - 14 mars 2017 23:30

Go kväll

Varit mycket nu igen med saker omkring o mående :(
Idag va jag o syskon hemma i mamma o pappas lägenhet o rensade en del , fick med oss en del . Jag fick nästan alla blommorna men övertalade syster att ta ett par iallafall, jag fick äran att förvara alla fotografier, från våran barndom o under mamma o pappas , alla album mm . Alla gamla skivor som de sparat i någon typ av gamla pärmar för skivor . Antar att dessa gamla skivor kan ha ett värde ?!
Hur som så kommer de inte säljas som min bror va inne på ett tag . :/ vore trist o sälja de .

Känslomässigt va det ett helvete att sitta där o plocka i deras saker :(
Välja vad som borde sparas o slängas , deras minnen som de sparat på, alla grattis, god jul kort mm . Brev som man skrivit till de när man bott på andra platser .....
Gamla skolkort , skolböcker, teckningar mm
Helst av allt så skulle jag inte vilja slänga något från de men kan inte heller spara allt . Tänk ett helt bohag med prylar, minnen mm som de samlat på sig under alla sina år ihop.
I morgon är det pause från sånt ! I morgon har vi istället 2 familjehemsmöten på rad , första kl 10 o nästa kl 12 . Uppe är jag o städar o plockar medans de andra sover . Då man varit så helt uppe i sorg så har man inte städat så värst noga , orken räcker liksom inte till. Det kommer efter som ett slag över käften när man som alltid får tid med sitt egna i sista stund o knappt det. Lång natt väntar!

Knäa o resa sig igen för vem ska göra det om inte en själv!?

Som ni förstår kanske så har jag inte hunnit med så möe häst :S men i morgon vore perfekt om möten va klart tidigt o vädret på min sida så man iallafall kan göra något pyssel med de eller kanske ta en mindre tur på vännen?!

I morgon kan jag berätta om vad som skett på bloggen men "bakom kulisserna" ;)
Det ska bli spännande o roligt .

Inte nog med det så kanske grannen skaffar nya hästar som ska bo hos oss här på gården :) , spännande . Blir roligt att förhoppningsvis ha någon att göra stall med.

Ne lite uppdatering o dags att fortsätta
Mer hästligt kommer , har snart alla anledningar att skriva

KramC

 
 
marianne

marianne

15 mars 2017 10:26

Det är mycket känslor att rensa i hemmet, det kommer så mycket minnen och ilska....det tar mycket längre tid än man kan tänka sej. Efter vi rensade i brorsans lägenhet i höstas, har jag börjat rensa bland mina egna saker, vill bespara barnen att rensa bland mitt skräp...för det blir ju skräp för de som inte ser det som nostalgiska minnen.

Nu när du får inhyrning ar, se till att göra upp om hur ni ska dela upp jobbet och kostnader....så det inre blir ditt ansvar med allt.....igen ;)

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

17 mars 2017 12:29

Ja det va ju den biten med men då får vi sätta oss o bestämma tillsammans. Ne fy inte en gång till :/
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards