bonnaliv

Alla inlägg den 12 mars 2017

Av Cicci & Ebbe - 12 mars 2017 00:23

God kväll /natt ....
Ligger här i vårat halvtapetserade sovrum , som kommer bit efter bit på väg att bli klart ! Nu när inget är sånt måste att iväg så är det så mycket måsten här att man inte liksom blir klar med det som är påbörjat :/

I morgon efter tacksägelsen i kyrkan för mamma så får jag sparka gubben försiktigt i baken att bli klar ;)

Idag har det varit en sån där underbar dag med sol o mosters kille fyllde 3 men tyvärr kunde vi inte ta oss in för o fira :( men vi fick en del annat gjort som också ger glädje.
Som kanske inte är så konstigt pga vissa omständigheter med att bli föräldralös på 3 månader o sjuka innan det så har det inte blivit av på ett bra att jag / vi har kunnat fokusera så värst på våra hästar :( . Liksom inte haft den tiden för o va ärlig !! Idag blev det ändå av som planerat att komma ut med de "små"
O nu är det så att det ska förbli !

Det blev några verkade o så fick lilla o grannens barnbarn rida, innan vi kom iväg så la vi flera min på att rykta Poppe o den där känslan kom tillbaka ....
Släpper vinterpälsen o det va helt underbart o stå i solen o borsta , blev en häst extra i bara päls på backen

Dra in doften o köra in ansiktet i pälsen ... känslan!!!! Den har jag inte känt på länge men kom tillbaka idag :D
Simon skulle ju med rida men tyvärr så vågade han inte när det va dags

Han gick med o kastade pinne med grannens 2 hundar .

Poppe va pigg o nog glad att få komma ut igen . Som han va framåt :) , fick inte stå för stilla som när det blev problem med nickes träns då stod Poppe o sparkade otåligt i marken . Han brukar inte vilja trava så lätt men idag krävdes ingen större övertalning :D
Vi tog en tur ut i skogen , över smala bäckar o över stock o sten .

Jag gick där o frös om mina tår i gummistövlar men glädjen tog över o mina tår fick helt enkelt bara stå ut . Kylan bet inte alls så som den brukar , jag njöt av stunden o trevligt sällskap. Solen va underbar!!! Känslan av vår har infunnit sig .

Annonserade idag för o se om någon har en B-ponny , liten C att låna ut på foder . Visst kan lilla fortsätta rida Poppe ett tag men tycker hon ser så stor ut på honom .
Tanken är att lilla ska kunna hoppa o komma lite längre , kanske kunna åka o va med på små pay and jump eller något. Vill ju då ha tag i en inriden , lugn o fin men men lusten att göra lite mer än o bara promenera.


Gubben o grannen avslutade denna kväll med att bosätta en i stund i deras studio o spela in . Blev en trevlig kväll som avslut med på denna härliga dag o jag hoppas på att fler står för dörren, inga bakslag mer .

Ne nu verkar medicinen o det är dags att sluta de 2 för en stund o somna. Börjar med medicinen nu igen så återstår o se när kroppen tillåter en att vakna i morgon :S tidigt hoppas jag


Men vem vet
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards