bonnaliv

Alla inlägg den 21 juli 2016

Av Cicci & Ebbe - 21 juli 2016 21:24

Jag tycker det kvittar på djurslag , man lämnar aldrig några djur bara åt sitt öde!
Som dessa kungsboor !!!

Förra ägaren hade lämnat de i sitt terrarium , låst .... i sitt gamla hus o ihop med en honkatt o hennes 3 kattungar! (Blir förbannad) . Ingen nyckel att finna att öppna terra med .

Gubben o jag sågade upp låset för de har varit både utan mat o vatten länge .

Hur kom de då till oss ?
Jo vi va inne igår o köpte mat till Pelle (kameleonten) o ägaren på djuraffären hade fått ett samtal in från en kille som inte visste hur eller vad han skulle göra som hade flyttat in i huset o fått ha de stående där .

Ingen inredning :( o gammalt öms i terrariet o även på de ! Jag blir så ledsen o se ....
De må va kräldjur men de är liv !
Här ligger kyckling o tinar i köket , de ska få mat mm

Vi tog de till oss så för en stund sen kom de med de till oss . Lite större än mina kps men jag ska nog vänja mig :D

Katterna vet jag inte hur det kommer att gå med ...
De är enklare att finna hem till än 2 stora kallblodiga kräldjur så det klarar nog killen .

Ne nu hinner jag inte sitta här o skriva mer... har 2 boor som väntar:P

KramC

Av Cicci & Ebbe - 21 juli 2016 10:30

God morgon !

Igår va en dag med fullt upp...
Fixa här på gården , gubben jobba o laga mat hemma hos mor o far . Detta har vi bestämt att göra varje onsdag efter pappa fick beskedet om canser :( 4,5 månader sen.
Då bjuder vi på middag!
Försöka spela poker o bara umgås varje lördag o ibland när jag får till så tar jag med något hembakat men det är när jag hinner baka det :P
Det har jag inte hunnit med så mycket nu det sista . Vi är med under hans behandlingar o försöker finnas så mycket det bara går .

Mycket som skett i mitt / vårat liv under ett år . Blev ju av med min bästa vän, morfar med april förra året . Det tog hårt !!! O när detta besked kom så rasade allt men han kämpar o vi med honom , ger inte upp så lätt.

Ne något gladare ...

Vi planerar för en mindre resa till Danmark! Ett par dagar att koppla av .

Lilla är upp i varv o frågar varje dag om vi ska åka i morgon . Vi hittade ett jätte mysigt ställe där stuga o resa , tur o retur ingick men självklart inte förens senare i augusti . :/ vi vill ju åka slutet på månaden en 4 dagar. Ska ju alltid va något som ska krångla... ;)

Ne hur ser denna dag ut då ...
Städa, flytta mer från lägenheten o förhoppningsvis börja måla i vardagsrummet

KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards