bonnaliv

Alla inlägg den 15 juli 2016

Av Cicci & Ebbe - 15 juli 2016 13:07

Ja inte är jag samma människa som skrev denna blogg för några år sedan . :)
Mycket har förändrats o jag med !

Cicci är ju mitt namn , 35 år. (Börjar bli gammal)
Nu för tiden är jag en människa som lider av stress o fibromyalgi. Gått upp en del i vikt de sista åren men jobbar på det ... går ner ....
Sist jag skrev så va vi avlastningshem, idag är vi avlastningshem o familjehem .
Jag grejar än med mina naglar som hobby men också smycke design:)

Designen till minne av Prince

Har blivit fan av gym på sista månaderna o löst gymabonemang ...
Det ligger just nu på is tills flytt mm är klart

Jag har drömmar som jag en efter en förverkligar . Nästa personliga mål är för mig - VAKT . Där av också mycket kondition o styrketräning i mitt gym schema. :D
jag har blivit en människa väldigt säker på vem jag själv är o vad jag vill. Sätter upp mina mål o tar de ett efter ett . :)
Här är perfekt att springa !
Min hobby förr va hästar o ridning , NH mm idag är den hobbyn ganska så rejält avsvalnad men ska försöka finna kärleken i det igen . Jag hoppas hitta tillbaka annars gör jag mig av med min älskade pippi .
Jag jobbade inom äldreomsorgen ett par år men det la jag ner då mitt psyke tog stryk som attan o jag har först nu börjat komma på fötter med det inom mig sen den tiden :(

Jag har nu fått bättre kontakt med min son som bor i Skövde, ser fram emot ett möte .

Nu har jag fått tillbaka glöden o allt som krävs för att driva en gård . Jag saknar tiden med alla djur o vi kommer att utöka sakta men säkert. Försöka va självdrivande i mat mm så gott det går i den mån gården tillåter . Det är iallafall en dröm/ plan vi har.

Jag vill ha ordning o reda ...

Mja det är väll jag i dagsläget:P
Kram C

Av Cicci & Ebbe - 15 juli 2016 09:42

God morgon där ute !
Här vaknar jag varje morgon med känsla av att vara utvilad :)
Jag har ju varit sjukskriven för ett tag sen nästan ett år pga stress mm o värk i kropp , leder o muskler - fibromyalgi!
Tänk att så bra som jag mår i kroppen nu har jag inte gjort på länge :/ . Man kan väll tycka att det skulle bli bättre i läghetet där man slipper allt extra arbete !?
Där jag hade lägenheten va precis vid e20 som jag nog hann o berätta innan jag la ner den bloggen innan på WordPress. Ingen tystnad alls ! Jobbet slet ut mig helt inom äldreomsorgen :S o mitt psyke orkade inte se fler döda människor eller i sista skedet , vaka o allt där till. Jag satt med min älskade morfar o det blev droppen , jag dog en bit jag med på de 3 dygnen utan sömn o se honom lämna allt . Där rasade jag helt!
Visst är det en kamp att komma åter men att gården skulle ha så snabb verkan trodde jag faktiskt inte . Jag somnar i tid o vaknar utvilad o utan värk :D Bästa medicinen va nog att byta motorljud mot fågelkvitter o som i morse - tuppen gal .... Hade jag vetat detta så hade jag inte stannat i 2 år i lägenheten men jag älskade den . Gjorde ju om hela så som jag ville ha o vi kunde gå ut o hälsa på andra , lilla kunde cykla ut o leka . Den biten kommer ju flytten kosta oss dock men vi har bestämt att åka in så gott som en gång om dagen för o fylla de behoven . Fast å andra sidan är vi inte lika ensamma här uppe längre ... - VI HAR FÅTT GRANNAR ! Ett skit trevligt par o de har 8 barnbarn som kommer ofta . Lilla fastnade för 2 o redan första dagen sov hon över där:D
Det ger ju lite mer ro i detta om att sätta oss i skogen igen .
Skolan får hon gå kvar i hova , vi kör henne .
Vill inte slita henne ifrån alla kompisar o den skolan va nog det bästa för henne än den här nere i byn .


Ne nu är kl snart 10 , ner o sätta på kaffe o påbörja dagen med allt som ska göras :)
Försöka hinna med o få vardagsrummet målat på den sidan som ska målas o ena sidan ska få tapet :)
Lilla ska på kalas o flytten är inte klar än , massa kvar där borta som ormarna o annat mindre ...

Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards