bonnaliv

Alla inlägg den 16 juli 2016

Av Cicci & Ebbe - 16 juli 2016 23:35

Nu är vi hemma efter en så härlig kväll hos grannarna med super god mat , kantarell macka till förrätt, lammgryta o blåbärspaj med glass fick avsluta kvällen .
Jag måste säga att jag är inte längre skeptisk mot lamm :) Det va supergott men de har fått bort just den där typiska smaken som lamm luktar. Ska nog skaffa mig ett par för att sedan lägga in i frysen .
Det enda med denna kvällen som inte va så bra va att Filippa vägrade äta maten just för att det va lamm , hon missade något riktigt gott men det va bara NEJ ....
Smaka vågade hon inte ens, ville inte heller:/
Lilla åt o ville gärna komma tillbaka på mer en dag haha

Hur trevligt kan man inte ha med okänt folk? ;) ne men jag känner de inte så värst , kan räkna på handen de gånger jag träffat de..... men måste säga att det känns som man känt de längre . Måste va deras lätt sätt :D
Vi har nog världens bästa grannar !!!!
Gubben o B (väljer att inte skriva ut deras namn innan jag frågat ) de ska spela in en skiva tillsammans. E , händigare fruntimmer får man nog leta efter. Hon kan ALLT o har gjort såååååååå mycket o har massa helt underbara idéer. Henne blir man inspirerand av ! :)
Är sån jag önskar att jag är om ca 20 år o med samma glimt i ögat .
Jag avskyr pinsam tystnad , ni vet när man sitter med någon/ några o ingen har något att säga. Det är min västar mardröm när man möter nytt folk o det uppstår men med de är det nästan för enkelt :)
Jag behöver inte ens fundera på samtal mm ,de har så mycket att prata om , berätta så allt liksom kommer av sig självt . Sånna möten gillar jag ! Om jag själv ska försöka hålla lådan o dra i alla trådar då tappar jag orden o börjar näst intill stamma :/

Nicke är deras häst , han får gå här med våra o snart ska vi försöka få hit deras C ponny som vägrade kliva på sist när de skulle hämta de båda.

Jag tänkte jag skulle få ett par timmar nu att komma iväg till skogen och plocka svamp o blåbär som vi planerat. Jag gick ju o köpte mig ett par gummistövlar just för det ändamålet . Får vi se om vi får med Inger , de har ni la inte glömt bort I o K?
Ja då vi har fortfarande kontakt o ses mellan varven :D
De ska vi bjuda hem nu så fort vi kommit mer i ordning o kanske presentera de för grannarna med.
Skulle ju va kalas o ha en grillkväll alla vi ... En kväll sent att glömma !

Grannarna har får gård, o om jag inte minns fel så skulle vi få lite kött , då måste jag bara be om receptet på grytan . Jag gillar o ha ett bas recept att gå på som är super o kanske slänga i lite efter eget tycke .

Jag har ju bloggen www.pilloritaskok.bloggplatsen.se
Ska inte röra till med massa recept igen som innan i samma blogg. Visst hör mat till vardag men .... ne de får en egen blogg att hamna i istället o jag uppdaterar när jag kommer ihåg det :P

På tal om mat så har vi fått vårat första ägg idag men lät det ligga kvar så får lilla hämta det i morgon o förhoppningsvis ett till... i sin nya lilla korg hon fick på middagen just för att hämta äggen i :D


Kram C

Av Cicci & Ebbe - 16 juli 2016 14:01

Glömde ju att lilla rosett är ju ny med ?

Hon hämtade vi dagen efter vi bestämde att flytta tillbaka .
Nu undrar ni nog var Testor tog vägen ? Han lever här på gården :) ingen kan väll glömma honom? Han frodas o lever gott.... mer ute än inne o borta dagar ibland innan han kommer hem för mat o vila.

Lillans kevin har vi med han höll jag på o glömma o så 3 råttor .
Den som säkert kommer upp om på bloggen då o då kan va snövit (lillans)

Nu tror jag nog jag presenterat alla de nya ?

Kram C

Av Cicci & Ebbe - 16 juli 2016 13:09

https://youtu.be/JNuKJ70xqEI

Av Cicci & Ebbe - 16 juli 2016 13:03

Känns som denna flytt aldrig tar slut :D
Halva bohaget kvar där borta men ändå har vi slitit som galningar o har en massa här i huset ....
Inte nog med det så ska massa ut !
Ett väldans slit ....... men fyllde ju ett hem extra när jag bodde där i mina 2 år .
Allt blev ju dubbelt haha...
Mitt i allt flytt så har jag ju en massa städ o göra dagligen , man springer ut o in med skor så man får så gott som städa för stundens njutning för 5 min efter ser det likadant ut . Saker släpas hit o dit ! Jag står inte ut i denna oreda haha...

Man ska hinna med de små med :) de har jag glömt lägga ut. En del vet om de o en del inte

Mollans små :) de är bedårande <3
Selma finns kvar hos oss än o bremer o Selma vill gärna va med o ta hand om mini o hennes syskon . Mini är den lilla till v , henne fick jag hjälpa första 3 dygnen . Upp om natten flera gånger o passa på dagen . Denna lilla skapelse hade stark vilja o hänger med nu precis som de andra syskonen :)
Nu är de stora nog att de börjat smaka på mat o får gå ut . Längtar tills de springer omkring o leker här !

Ni ska få hälsa på Pelle, (vår) lillans kameleont som är lite mer än 3 månader . Den lille krabat kan få en till skratt .

Olle

Tage

Astrid

Beata

Dr snuggles

Balto

Snokarna som är gubbens men vet inte ens om de har namn , den gula är 1,5 Meter lång :P

O så pinnarna :)


De alla utom snokarna väntar på att få flytta hit de med men mina älskade kungspyton har en terrarier möbel som behöver starka män att lyfta . Som jag slet o målade o fixade med den :)

Hittade en gammal bild på den :)

Japp jag har fått intresse av terrariedjur på sista året :D
Älskar mina ormar .... Vill ha massor mer :)

Är det några nya djur hos er som jag tidigare följde ?
Jag ska läsa ikapp om jag kan , så gott som men det kommer ta sin lilla tid det med :D


Blev mycket djur men de förtjänar med sin presentation ;)


Kram C

Av Cicci & Ebbe - 16 juli 2016 02:12

Ne jag är inte missnöjd , inte ens det allra minsta.....
Jag är trött !!! Hahahaha...
Ja just nu är läget så iallafall , har precis lagt mig efter nattens jobb

Nöjd är jag trots att ögonen går i kors ...
Inte alls för långa då de är gjorda på F , ung som hon är men velat ha i månader o jag lovat , nu gick det inte hålla längre .
Nu fick hon sina naglar...

Idag släppte vi ut hönsen , de har inte varit här mer än ett dygn men ändå.
De va snart ute om så tveksamt från början men satt så fint där inne när vi skulle "bädda gården " för natt.

I morgon ska vi på middag hos grannen :D jag är tveksam då de ska bjuda på lamm gryta .... tveksam just för att det är LAMM . Visst får man förlita sig på att de vet va de bjuder på o jag tror nog de vet o kan laga det men ... detta MEN finns där ändå :S


I natt har vi natt gäst, lilla naddis sover över ( syster dotter)

Det må jag säga inte va igår precis ;)

Ska bli härligt o vakna i morgon....



Kram C

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards