bonnaliv

Alla inlägg den 17 december 2016

Av Cicci & Ebbe - 17 december 2016 00:47

God kväll...

Idag känns det som jag lyckats landa lite ändå i all sorg! Begravningen blev lyckat o fin trotts att jag fick springa ner längst kyrkogången ett par gånger för att sätta på låtarna vi hade valt. Fick koppla min mobil via sladd in i utgång i deras maskineri .... funkade iallafall o gubben o lilla sjöng.

Det va många som kom som man inte sett på länge men lika många som kom av de va det sånna som inte kom som man hade typ räknat med . En del åkte långväga medans andra som bor i samma håla inte ens dök upp :/ dåligt! Speciellt när man växt upp med farsan i sitt liv o varit med på fiske mm under alla år . Man ser vilka som bryr sig när det väl gäller?

Samtidigt som dagen varit bland det tyngsta så har den också varit bra på sätt o vis . Jag har nog tagit mig ur min bubbla känns det som :) kanske bara något jag intalar mig men något hände denna dagen i kyrkan iallafall.

Men än är det faktiskt inte klart....
I mellandagarna är urnsättningen men först till våren kan vi få dit stenen . Är för fruset i backen för att sätta den på plats innan säger de men hur kan man då gravsätta urnan ? Jag förstår mig inte på hur de tänker där ....

Som pappa alltid tyckte jag skulle klä mig, det hände faktiskt idag ! Kan inte annat en dag som denna men ångar att jag inte lyssnade till det innan med.
Fick till o med beröm av de som kom för min klädsel :O
Måste väll klätt mig riktig illa då alltså innan hahaha eller hur ska man ta det ? ;) Ne men kändes bra att folk uppskattade det , hans syskon o deras närmaste .

Vi va självkart till hans gravplats med för o se ... tyvärr kunde vi inte se så bra o heller inte få bra bild på alla blommor som stod där .

Även om det börjar falla in nu så känns det fortfarande overkligt. Antar att det kommer ta ett tag att vänja sig utan en som funnit hela ens liv med en .
Jag har iallafall hopp om att det kommer kännas bättre o gå att leva med sorgen o saknaden .

Detta med Fika efter kan jag bara inte förstå mig på . Det känns så FEL .... men för de som kommit långväga så kom vi överens om att bjuda på smörgåstårta, kaffe o fika !
Jag kunde knappt äta medans en del höll på att äta upp en tårta själv.

Kunde inte låta bli att fånga bild på lillebror den yngste av oss 5 ...


Nu gäller det bara att hålla tummarna för mamma som fick åka in till sjukhuset i kväll med o blev inlagd :(
En dag som denna borde räcka med den sorg vi redan bär än det här med på det ?!

Ne för första gången sen pappa dog den 27 november så ska jag försöka sova uppe i våran säng ! Satt där nere o kände att neee nu får det va slut med soffan o försöka komma tillbaka till livet som det var innan

KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards