bonnaliv

Direktlänk till inlägg 15 december 2016

Lurad!

Av Cicci & Ebbe - 15 december 2016 08:07

Go morgon!

Här ligger man på soffan , eldar i kamin o på tv är desperate housewives . Tänk att jag har fastnat för den serien :P faktiskt rätt komisk ändå.
Natten har varit väldigt konstig. Jag har börjat drömma när jag väl somnar så jag vaknar o känner mig aldrig utvilad . Nästan mer trött efter en natt än kvällen innan .

Annars så händer det lite ändå , annat än i sorg ! Igår skrev en "fröken" på fritids upp mig på listan över vikarier :) o idag ska jag ringa henne som har hand om personal på dagis , de va visst i behov av vikarier .
Minns när jag va yngre o gick i högstadiet , då hade jag 2 veckor praktik på dagis :/
Det va det värsta tyckte jag då . Idag brinner jag juh för barn så dagis mm kanske kan va rätt ändå tillslut?!
Återstår att se kan jag tro men självklart hoppas jag juh att kanske få några timmar om dagen . Kan va kul o testa det igen!
Lite jobb utanför hemmet.

I morgon är då begravningen :(
Igår va vi iväg till Örebro, jag handlade kavaj , skjorta o byxor . Önskade bara jag hade valt att handla den stilen tidigare då pappa tyckte jag skulle klä mig så.
Där borta blev vi pålurade abonnemang via 3 då de hade julerbjudanden via 2 av mina mobilabonnemang :/ (på telia)
Väl hemma så va det inte alls som utlovades där på plats som tex 4g , ipaden tar högst 3g o HD kvalitet (tillåt mig skratta) bilden va full med pixlar o dålig ! Mobilen är 100 gånger bättre bild o skärm ! Idag blir det att ringa in o klaga för att avsluta skiten . Man har 2 veckors ångerrätt!!!! 2 st fick vi med oss hem .

Avskyr dessa försäljare när de lurar folk !!!!
Den skulle va blad de bästa på marknaden .

Idag blir det inte mycket hit o dit, faktiskt inget alls! Idag ska vi bara vara hemma o jag ska försöka finna orken att fixa mina naglar . I morgon blir det tidigare till kyrkan för att fixa ljud mm

Ne försöka somna lite kanske ....
KramC

 
 
marianne

marianne

15 december 2016 11:39

de där försäljarna, jag brukar bara nonchalera och gå förbi, ibland tycker jag synd om ungdomarna som försöker locka oss. Jag ogillar alla sorts försäljare som antastar oss, i köpcentra eller på telefon, vill jag ha något så söker jag upp ett ställe där det säljs och kikar alltid runt och jämför själv.
en gång för många år sen, då det var relativt nytt med dessa mobilförsäljare på stan, pratade jag omkull en kille, han påstod hela tiden att jag skulle tjäna på att ta "hans" abonnemang även om jag då dessutom skulle stå med mitt gamla som var bindningstid kvar på....det var ganska roligt att höra hur han snärjde in sej i olika förklaringar...haha

Lycka till i morgon,
kram

http://marresmams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards