bonnaliv

Direktlänk till inlägg 13 november 2016

(Från) sjuksoffan

Av Cicci & Ebbe - 13 november 2016 00:46

Go kväll , mitt i natten:)

I förrgår ( tror jag det va) så skrev jag ett långt inlägg men då min tele krånglar så gick den ur när jag av så gott som klar. Orkar inte logga in via data för att ta reda på om det ligger i någon typ av utkorg heller :/

Dagarna trillar på .
Jag har varit så förkyld nu i ett par dagar så jag har knappt varit människa. Har bara legat plattfall. Tror det började bryta ut i onsdags o nu har jag smittat gubben med . Lilla har än så länge klarat sig med lite snuva !!! Hoppas det håller sig så med . I helgen har vi grabben Simon o också han är jätte förkyld som slagit ut honom totalt . Han har idag bara suttit o legat i soffan framför tv . Inte alls varit sig själv ! Hosta har han med o så astman på detta som gör det hela värre.
Idag är lilla borta o sover över hos moster , ville till kusin o leka. Skulle varit på skyttetävling idag i Falköping men då vi alla är så dåliga så tyckte också lilla att vi hoppar den men morgondagens tävling ska hon på iallafall men den är ju inom samma kommun iallafall . Hon hade ett krav på mamma o pappa då självklart- att få chokladpudding idag:D

Vi gjorde chokladpudding med men när vi skulle hämta hem henne så bestämde hon sig att sova över :P
Visst , helt ok ... puddingen står till henne i kylen o gottar sig några timmar till .
Det är chokladens dag idag , va bakade ni eller firade med ?

Jag hade ju velat baka någon god choklad grej men blev inte som tänkt men chokladpuddingen fick ta den platsen . Man känner inte speciellt mycket för att baka mm när man är så förkyld som ja är . Igår va jag dum att ställa upp för syrran hon ville ha fixade naglar

Det jobb som brukar ta 2 timmar tog mig 4 men en massa pausar mellan . Jag kunde inte koncentrera mig, näsan , huvudet , dåligt ljus o trött i kropp o inte nog med det så bestämde sig värken för o börja i händerna. Hade lust o ge upp i nog 3 timmar av de men kämpade vidare. Allt krånglade o saker trilla ur mm .....
Det va helt enkelt inte en dag o göra sånt på ! Verkligen helt fel o ens försöka i ett sånt läge men men ... har jag påbörjat så vägrar jag att avbryta mitt i .


Tänk att nu minns jag inte ens mitt tidigare inlägg men jag antar att det får va ändå.

Hur som även om jag är förkyld något så galet så känner jag mig mer till freds med saker inom mig själv o omkring än innan . Trotts att jag borde klaga mm som man oftast gör över sina rinnande ögon mm så känner jag mig lycklig . Saker som normalt brukar stressa upp mig som attan bekommer mig inte just nu i detta läge. 3 dagar på soffan mer borta än vaken. Städning mm får vänta ! Gubben har pysslat om djur o kärring med barn :D stått för att hålla ordning på torpet . Städning dock ingår inte hahaha men jag kan inte klaga. Jag har varit glad dessa dagar o det har faktiskt varit skönt att släppa tyglarna lite o låta det bara va . Antar att det gjort en hel del , något bra från att va sjuk för en gångsskull .

Så i morgon är det då skyttetävling sen kommer en vecka proppad med möten, sjukhus i 3 dagar ( fram o tillbaka ) o så väntar vi på samtal då gubben ska bli kontaktperson nu med, allt är klart men lite mer innan han ska börja som ska fixas . Som alltid! :)

Jag har läst hos er jag brukar läsa hos men haft noll kommentar feelig . Har försökt men tagit bort då det inte ens blir en kommentar i slutändan av det utan bara massa ord o meningar utan sammanhang.

Ne god natt kära ni
KramC

 
 
Marianne

Marianne

19 november 2016 00:02

Snyggt födelsedagsbarn i nästa inlägg....gick inte att kommentera.

Kram

http://marresmams.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards