bonnaliv

Alla inlägg den 6 november 2016

Av Cicci & Ebbe - 6 november 2016 23:46

Huuaaa vilka dagar !
Allt är rubbat , det vanliga känslorna , det vanliga jag , omkring mig mm . jag fattar inte vad som hänt . Sömnen håller sig långt borta . Känns som kroppen går på någon känsla o vägrar sova . Som ett barn innan jul men jag vet inte varför ?! :/
En obekväm känsla blandat med nyfikenhet o iver inför något som kommer att hända .... men vad som ska hända vet jag inte än ! Konstigt, ja jag vet. Jag ser att också mina inlägg verkar allt flummigare dag för dag. Något kommer ske .... känslan fyller hela mig!

Hur som så i lördags hade lilla skyttetävling

Där fick hon hederspris :)
Skyttet gick jätte bra o hon höll sig kring mitten på 9 - 10 poäng på alla utom en avstickare som blev 7, 2

Så i mitten man kan hålla sig på en tavla där inte alla är 10 . Kan lägga ut en bättre bild i morgon på tavlan när alla 20 skott är avklarade . Man fick det utskrivet :)
Jag tycker hon är så duktig min lilla : D

Här på gården rullar allt på . Hönsen har fått vara inne nu då vi haft värsta stormen här typ i går o i natt ska vi inte prata om

Man ser bara toppen på det stora trädet som ligger över vägen. Detta mötte oss på väg hem igår efter middag hos mamma o pappa. : S
Gubben fick ta ficklampa o gå ut o såga i delar o släpa åt sidan så vi kunde få hem bilen. Som tur är så va det precis nedanför när man kommer fram till våran kant av mark . Blev bara en promenad över hagen o in men ändå så olustigt . jag avskyr när det blåser hårt men helt otroligt att vi inte blev sömlösa!!! Det brukar drabba oss här ute !!!

Vi flyttade våra kalkoner
:( , de alla 4 är döda . Har ingen förklaring alls på vad som hänt o blivit fel. Vi flyttade in de från uthuset dit där vi har hönan med sina små , till en bur med massa halm o värmelampa då de uppenbart frös ute , va uppburrade . Nu är de alla döda ! Blir att skaffa nya till våren men kan inte släppa att de bara dog efter flytten. De va ju slöa där ute då de antagligen frös även om de hade värmelampa. Antagligen drag .... antagligen försent när vi märkte att något va fel.
Mina älskade klucker!!! :'(

Alla kycklingar o mamma mår prima , hon skyddar de som en mamma ska . Hon attackerar hahahaah när man ska in o ge mat mm . Ska försöka få en bild i morgon eller så blir det en på en galen hönsmamma som försöker äta upp mobilen ;) Hur som så måste jag bara försöka fånga de på bild igen. Tupparna är kvar , grannarna har inte kommit o tagit de o vi har inte haft tiden men vi måste ta bort de .

Idag blev vi bortbjudna på middag! Pappa ringde i morse o bjöd hem oss på kött i lergryta med dansk rödkål mm .
Åååå jag älskar den rätten , såååååååå god ! En av favoriterna sen jag va liten. : P

Va en underbar känsla att äta maten som fyller hela en med glädje o smaken av den oändliga lycka från när man va liten. Maten av tiden hemma ....
Tänk va man värdesätter den annorlunda nu än när man faktiskt bodde hemma o bara ville där ifrån men antar att det hör till i o växa upp hos de flesta <3

Borta bra men HEMMA BÄST

Ne upp o försöka få lite sömn. I morgon ringer klockan vid 6 o det är dags att släpa sig upp .
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards