bonnaliv

Direktlänk till inlägg 16 augusti 2016

Förbannade veterinär, hur får du ha ditt jobb kvar ?

Av Cicci & Ebbe - 16 augusti 2016 13:29

Alltså jag blir så trött ...
Vi va till veterinären igår efter att prata med agria. Hon har lämnat uppgifter in till de innan vi ens fick veta o det ho skrev in va att Molly hade livmodersinfektion o haft i 7 veckor :/ idioten, Molly fick valpar då inte infektion!!!! Hon va inne på 3 de sjuka dagen när jag åkte in med henne!! Vi fixade försäkringen på agria innan hon fick valpar för jag trodde de va det bästa att ha henne försäkrad i . Men den idioten vi pratade med då sa att allt va klart men inget hände , inte ens papper hem . Innan Trolls fick valpar o vi ringde in igen då visar det sig att hon vi pratade med inte hade gjort klart hennes försäkring så det fick den göra vi prata med , o göra om . Tack vare att veterinären är uppenbart trög i skallen o idiot så o skrev för 7 veckorsen så går inte agria in o täcker det för de anser att det va inom karensdagarna . Så kommer hon behöva fortsatt behandling mm så täcker inte försäkringen upp det .

Vi va in o skällde , tyvärr va det inte hon som tog emot oss , hon va ledig just den dagen (typiskt) , fick prata med en äldre man som förstod att hon skrivit helt åt helsike o sa att de skulle ordna till det på en gång .
Idag ringde de upp från vet o berättade att de ändrat o att vi skulle skicka in en detaljerad beskrivning hur vi anser att det hon tidigare lämnat in är fel till agria o mailade oss en länk där vi ska in o skriva . Tack subba för allt du ställer till med o skapar massa krångel. Den vi pratade med (kontaktpersonen på agria) tyckte att allt va som det skulle o att de skulle ha gått in men just pga hennes mening 7 veckor sen istället för 3 dagar så blev det problem . De går ju efter va veterinären lämnar in för uppgifter . Hur kan denne ens få jobba med det hon gör ?! Hon skriver som hon tycker , inte som man säger o det är förbannat fel !!! Kokar av ilska när jag tänker på va hon ställt till .

Molly är sig själv o det blev hon väldigt snabbt , dagen efter så va hon pigg o uppe , 3:e dagen va hon helt återställt va jag kan se o man behöver inte va veterinär för o räkna ut att om hon haft infektionen i 7 veckor så skulle det inte bli bra så snabbt med lite medicin . Lika så det så skrev hon att vi ville prova behandla så ..... va fasen , hon skrev bara ut medicinen utan o säga något om varför. En sån borde inte få jobba med det hon gör !!!! Vi krävde ut journalen o där står det att de heller inte har kollat på rönken plåtarna ...... än.....
Tur som fan för de att det inte varit något värre så hon strukit med för jag anser att de har gjort fel med allt , behandling, bemötande o journalen som hon skrev . Man tycker att hon ska lyssna på VAD MAN BERÄTTAR när man kommer in o inte bara plocka ihop något av det lilla man minns till något man tycker låter bra .

KramC

 
 
Marianne

Marianne

17 augusti 2016 23:36

Skönt att Molly är bättre iaf,
jag hörde om en veterinär som gett fel diagnos och mediciner, det djuret dog...Jag har för mej att det var någonstans i dina trakter, men kan minnas fel. Ska se om jag har kvar chattkonversationen.


http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

19 augusti 2016 09:02

Skulle inte förvåna mig:/
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards