bonnaliv

Alla inlägg den 2 augusti 2016

Av Cicci & Ebbe - 2 augusti 2016 15:47

Jag blir helt ärligt så upprörd !!! Jag har tappat räkningen på hur många inlägg o kommentarer som försvunnit när jag har svarat , skrivit eller godkänt (suck)
Något fel med bloggplatsen ?

Jag gav liksom upp igår då jag försökte mig på ett inlägg igen....
Nu ännu ett försök , får la se om det sparas eller försvinner !?

Jag har ju inte berättat att om 2 veckor kommer en kommunanställd hit (säger inte från var) för möte , placera ett fosterbarn hos oss i nästan samma ålder som vår egna lilla . Om barnet blir något år yngre eller äldre vet vi inte o om det blir endast en flicka eller 2 , en pojke med :) det blir en överraskning.
Spännade ! Vi hade ju en kille (16 år) boende hos oss ett år nästan från marocko men han stack några veckor innan jag bestämde att ha hela familjen under samma tak igen. Vi tar nog inte till oss någon äldre igen för det va mycket problem o de första veckorna med språket huuaa ...men skam den som ger sig ändå! En erfarenhet rikare. Detta (dessa) barn som nu ska placeras hos oss är nog svenska. Det kan underlätta lite för oss alla när man kan förstå varann .
Visst saknar jag våran grabb , han blev som en extra son men han har kontakt med oss via messenger mm . Jag önskar honom all lycka o hoppas han kommer välbehållen tillbaka hem. Ja han vill återvända hem igen.

Den som tagit detta hårt är vår lilla . Hon tog honom till sig väldigt snabbt som en bror o de va väldigt tajta trotts åldersskillnaden. :)
Det gör ont i mitt hjärta men som med alla sorger så måste man bearbeta o gå vidare.
Ursäkta röran , hur jag skriver !


Spänningen stiger för var dag vi kommer närmare detta möte . Minns ni förr för ett par år sen , hur mycket jag ville ta till mig ett fosterbarn eller adoptera? Jag är så glad att vi blev godkända som familjehem , ännu ett mål taget !

Jag tror jag kommer bli sån där barntant som kommer ha barn så länge jag orkar med :P
jag vill dock att de ska placera de barn som behöver ett hem o växa upp i o det finns många. Man fäster sig så lätt o avsked är inte min starka sida !!

PS) Marianne... njut av havet o stranden lite åt mig med ;)

Jag saknar danmark så det är galet o bara efter att varit där ett par dagar .

KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards