bonnaliv

Alla inlägg den 12 augusti 2016

Av Cicci & Ebbe - 12 augusti 2016 22:47

Äntligen i säng efter att slumrat till på soffan under dagen (10 min) , allt har varit upp o ner verkligen idag. Började med att gubben körde mamma till rönken (tog sina timmar) , jag va hemma o städade för o sen åka till vet igen fast med 2 valpar .
Valparna gick ut med ett stort Ok i baken ;) men tyvärr ingen mer info gällande Molly. Jag kände väll att jag inte hade den orken just då heller att ställa till med väsen. Det ska jag allt göra så snart allt är klart , in till deras chef o klaga!!! Mina tankar va faktiskt med mamma just den stunden :/ fick kämpa med att orka höra de prata om allt de gjorde o annat omkring. De stack valpen Molly 2 gånger med chipp nålen så hon skrek o sprattla i högan sky innan de kom på att nålen nog kanske faktiskt va för stor för o ta på de och bytte ( det fick jag gratis , kostar visst extra annars med de mindre ) . Sånna tabbar stör mig något så grymt , ge ett djur men för livet av ren klantighet. :|

Molly är piggare o det är jag glad för! Inte helt återställd dock men lite förbättring är stort ! Jag ger henne leverpastej som jag skär med hennes piller i , sprutan oralt får gubben ge som har vana med o ge. :S otäckt!!!

Idag har vi huset fullt ;) ne kanske inte riktigt men 2 barn över helgen . Filippa o lille Simon , ja honom har vi kvar. Hann nog skriva om honom en del innan jag la ner sist?!
I morgon ska vi äta middag hemma hos mamma o pappa , självklart är det jag som står för maten o matlagningen som oftast på våran dag :) . Gubben o de har fotboll på dagen med o jag antar att han ska ruinera ;) mig med o gå på auktion . Ibland kan han allt ropa in bra saker men oftast har jag lust att stupa honom med hans skit han släpar hem för just en enda liten sak i en stor låda haha . Vi har nog att rensa o jag har nog att plocka o hålla efter här som ingen annan gör :P

Kanske kan vi få en ett besök till kråka (klocka ) i helgen. Hon är på foder en bit bort ... inte varit till henne på flera månader, snart ett år :O . Dags för det !!! Va tiden går!

Ne nu börjar trött tårarna komma .... Ska försöka sova som så oftast men rädd att jag ligger vaken till strax innan gubben ska upp vid 4 som vanligt. Ibland ligger jag i dvala när jag hör hans klocka ringa så jag hinner önska god morgon innan han försvinner . :)

Ne får avrunda men iallafall uppdaterat iallafall lite om vardag o skiten i den ;)
KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards