bonnaliv

Direktlänk till inlägg 4 november 2016

Funktion

Av Cicci & Ebbe - 4 november 2016 12:01

Usch idag är en sån där förbannad dag med lätt till gråt o svanken bråkar.
Kom precis upp nu o kl är snart 11. 30 , vilken tur att man är 2 att sköta gården!

Känslorna spökar idag o jag vet inte varför:/ känner mig helt plötsligt ensam , tom , lämnad ..... vad vet jag ! jag kan inte förklara känslorna , sätta ord på de .

Sömnen är som för det mesta, lätt o nästa intill obefintlig :(
Tänkte höra med er som läser hos mig med värk mm , äter ni saroten? Den medicinen har jag utskriven men med uppehåll är jag så rädd att börja med den igen. Alltid flera dagar som man bara sover o har så svårt att vakna , är precis som kroppen vägrar att vakna . Bara somnar om hela tiden o det är helt ärligt otäckt !
Heller inte så kul att bara sova bort allt . Det är ju för muskel o nervskador .

Idag behöver jag ta igen mig rejält för i morgon är det skytte tävling för lilla . Massa folk o så alltid spänningen på topp .
Varje gång lilla skjuter så är man spänd som en fiol . Självklart hoppas man ju för henne att hon tar placering .
Värsta är alla ljud , den som pratar i högtalarna vid skyttet, folket omkring o smällarna . Så ska man försöka koncentrera sig på sitt egna att inte tappa fokus mm
Det kräver en hel del av en annan att orka men va gör man inte?!
Jag vägrar låta det styra mitt liv , tänker inte va den som bäddar ner mig o låter värk mm ta över mitt liv . Även om det är svårt vissa dagar så vill jag va en närvarande mamma . Göra härlig middag , baka, städa mm , det som får en att må bra . Städat o fint omkring sig o dofter av mat/ bak . Då vet man att man tagit hand om hem o familj :)
Alltså det kommer ut så fel men jag hoppas ni förstår hur jag menar .

Det är mina mål att göra något av det dagligen o bra dagar så är det allt o mer än så :) då mår jag bra inom mig med . jag står hellre ut med ond kropp än känslan av att inte kunna va till nytta alls , inte ens för sig själv . Å gå ner mig ännu mer!!!

Igår va vi till mamma ! Fy vad det svänger snabbt med mående där . Man vet inte riktigt vilken fot man ska stå på o när man kan släppa garden . Dagar som det är bra behöver man inte ta på sig den utrustning mm som krävs att möta de dåliga dagarna med gråt mm
Värst är nog när hon vill få det va bättre än det faktiskt är . När man sett o vet annat .

Hur som så vill hon komma hem igen så det blir nog att hämta upp henne på vägen från skyttet i morgon med .


Gubben är ute o jagar med min kusin o hund . Hönsen är inte ut släppta idag då den hunden springer upp hit från skogen o jagar de istället . Mina hönepönor ska inte behöva uppleva det igen. Skulle bli galen om han en dag bitit ihjäl någon av de !!!!

Ne om man skulle ta o börja göra det av sina dagliga saker att må bra. Börja med dammsuga o beta av .
KramC

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards