bonnaliv

Direktlänk till inlägg 1 november 2016

Tömd på all energi

Av Cicci & Ebbe - 1 november 2016 23:00

Usch jag är helt slut ... sovit bort dagen men känner att all min energi är tömd . Kom upp efter kl 10 o fixade med lilla som idag varit hem till en kompis hela dagen . Kl 12 skulle hon lämnas o där efter somnade jag igen på soffan. Slumrade bort o vaknade till o från o vid halv 5 blev det att häva sig ur soffan o laga soppan till gubben , kusin min ( jägarn) o min brorson ( med älgfärs) . Gubben försvann kl 14 ut för att jaga med de som de planerat . Mig gjorde det inget för jag va mer borta än vaken. Gubben tog disken, fixade , plockade o eldade i kamin .....
jag kan inte diska själv mm som det är just nu

Glömde ju skriva att jag föll i trappen igår. Idag känns det då jag har ont i hela kroppen o rejält stukat långfinger om inte spricka i . Nej jag orkar inte åka till sjukhuset mer ... Ska dit ändå i morgon o hälsa på mamma . Jag har fått nog med o sitta där helt ärligt . Åker gärna inte dit i onödan kan man säga.
Less på sjukhus !!!

Idag va det skytte igen för lilla , tävling till helgen :)
Det kan va ett trevligt avbrott i allt annat .


Vet ni vad ?
Jag är så slut på energi att jag har inte ens orken att stressa upp mig för hembesöket på torsdag (familjehem) .
Normalt så brukar jag va orolig redan minst en vecka innan.
Vad är det som tar min energi så pass ? Känner mig tömd , känner inte igen mig själv o insikten ger en konstig känsla.
Det fortsätter hända konstiga saker här som idag när jag lagade soppan kom en doft av blommor / rosor starkt . Stekoset från färsen byttes ut mot parfymdoft , blommor för hela slanten , precis som någon dam kom o ställde sig intill. Jag är väldigt öppen o pratar gärna om saker även om folk skakar på skallen åt en o berättade mer än gärna om det idag för Ankis mamma o anki när vi va dit en sväng. Syrran säger att det gått mig åt skallen helt precis som jag fått för mig alla saker . Hon tror att jag får för mig mer efter denne person skrev till mig o berättade om mannen jag ska ha bredvid mig. Nej jag har nog alltid funderat en del men tyst o nu när jag vet att också gubben vet så har jag ingen anledning att tiga eller ? jag kan inte va galen för 2 ?! Jag kan inte påverka honom i det för han vet själv va han upplever han med . Den mannen behöver bevis o har fått det med !

Nå ja ...
Det känns bekvämt faktiskt ändå, känns bra på något vis med de som är här . Känns hemtrevligt!
Bara de låter bli våra terrarium så kan vi nog komma överens o dela vardagen . ;)

KramC

 
 
marianne

marianne

3 november 2016 12:12

Behöver din mailadress...tänker inte skriva något här!

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

3 november 2016 13:29

smuli2009@live.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards