bonnaliv

Direktlänk till inlägg 1 november 2016

Är jag galen eller finns det en förklaring på det ?!

Av Cicci & Ebbe - 1 november 2016 00:50

Ja var ska man börja ...
Finns inget speciellt o skriva om.

Lilla har haft naddis och en klasskompis här hemma idag . De har lekt o de har fått baka .

Jag har varit fullt upptagen att finna lösning/ar på det som sker här hemma .
Idag skrev en till mig som säger sig ha gåvan att känna av o få kontakt med de som vandrar kvar .
Hon skrev att jag har en kille med mig som dog i olycka , full eller påverkad av droger. Med ett kort namn eller smeknamn . Bekant eller vän .... enda jag vet är min brors bästa polare som för några månader sen dog när han körde sin mc men vi va inte vänner:/ . Varför skulle han va vid mig? Kai .... o det är ett kort namn !! :S

Vi ska ha en man ute i ladugården = stallet . Det säger även gubben att vi har då saker han lägger på olika platser inte ligger där sen som olika verktyg mm o jag vet att jag skiter blanka f**n i hans prylar där ute . jag o syrran har sett en skugga som vi uppfattat ha keps .... men neeeee....
Sjuka är att jag brukar prata där ute precis som någon är där . Hälsar högt när jag kommer o aaa ... varför gör jag det ? Galen kan jag tro !!! Gjort i många år men aldrig tänkt på varför jag gör det .

Gubben ska ha en man o en kvinna med sig.
Hur som så är de vi har med oss den snälla typen ....
Va ska man tro ? På onsdag eller torsdag vill hon komma hit för o känna av ännu mer o säger att jag ska skölja mig då jag har för mycket av energier omkring mig . Några kräver energi o orsakar dåligt humör o att vi ofta blir osams över småsaker . Det måste jag hålla med om att vi blir !!! :/
Ibland fattar jag inte ens varför vi blir det.
Idag på toa uppfattade jag en stark doft av pip rök. Frågade gubben sen om han rökt pipa på toaletten. Han har visst inte rökt pipa på länge o när jag tänker efter så Ligger den i en låda i köket o han har rökt cigaretter det sista. Står någon där o puffar pipa medans en annan kissar ? Hahahaa...

Kollade terrariet idag o ja visst va sallad borta :O men terrariet va låst . Pinnarna kan omöjligt ätit upp all sallad då det skulle ta de veckor. Kvar va 2 halvskruppna blad men senare på em va de gröna o fina igen.

Ja ni får tro att jag är galen eller hittar på för ärligt så kan jag inte ens tro allt detta själv som faktiskt sker. Lika så gubben försöker finna en rimlig förklaring på det hela men också han säger att det är omöjligt !

Jag kan bara inte släppa det o gå vidare som inget hänt. Kommer alla in nu när det börjar bli kallt o dåligt väder o valt att göra oss sällskap här ?

Frågan är om jag ska våga låta denna människa komma o känna av ? Tänk om det är bluff rakt igenom? Tänk om det inget ger varken i förklaringar på vad som sker eller vilka som är här . Det är ju klart man vill veta OM NÅGON ÄR MED OSS . Morfar kan jag tro är här för det va som vi andades var andetag det sista dygnen tillsammans o känslan i kroppen o rummet när han lämnade...
Känslan har suttit kvar sen dess ....

Jaja nu svamlar jag iväg. Men hur som så vill jag inte riskera att det är bluff o att man blir skeptisk helt .
Hon sa hon skulle komma o rena huset men jag tackade nej till just den grejen . jag skulle känna mig så ensam då har jag en känsla av . Det vill jag inte! Jo om hon kan få bort all tung energi , den som får oss osams mm ... ( ja enligt henne) , då får hon gärna.

Hur som så är jag desperat just nu efter förklaringar på det som sker o ja krävs det att flera ska komma så får jag ge de en chans för som det är nu så blir det bara jobbigt....

KramC

 
 
marianne

marianne

1 november 2016 13:01

Innan jag kom till stycket med din morfar, kände jag av honom också....rökte han pipa? Jag fick ett meddelande men vet inte om jag uppfattat det rätt...det är ganska känsligt och ledsamt så håller inne det ett tag.
Jag tycker du kan fortsätta prata med de där ute,jag pratar jämt med "mina" inneboende, du kan också säga (högt) till din morfar att du vet att han är där och att du är beredd...ja du vet nog vad jag menar, tacka honom för att han finns vid din sida nu när du har det extra svårt med värken och dina sjuka föräldrar,
sen kan du be honom att låta djuren vara, samt att om det inte är han som söker din uppmärksamhet på det viset, att han kanske kan be den som gör det att sluta.

Hade jag bott närmare skulle jag kommit direkt, jag älskar verkligen kontakten med de på andra sidan.

kram

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

1 november 2016 21:08

Ne jag vill veta!!! :(

Han rökte pipa som yngre men slutade o rökte inget mer sen .
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards