bonnaliv

Alla inlägg den 20 april 2017

Av Cicci & Ebbe - 20 april 2017 23:48

Go kväll
Då skriver jag från sägen i hopp om att få ro i kroppen att kunna slappna av o somna.
Dessa dagar sen sist jag skrev har varit helt upp o ner . Inget har liksom funkat o mitt mående har gjort sig påmint rejält .
Hur som så idag blev det iallfall klart med min sjukskrivning men krävdes ju att jag skulle tappa humöret så pass så det tog ett par timmar att landa där efter. Väntat länge nog o läkaren har redan skickat in 3dje sjukintyget men nu först börjar det röra på sig !!! ÄNTLIGEN!!!

Men dagarna har gått även om jag inget fått gjort typ , är det där med o inte veta vilken ände Av allt man ska börja i :/
Några maskiner tvätt o så en em / natt utan vatten innan gubben fann felet .

Jag sköter iallfall min plikt som hönsmamma att vända mina ägg , hålla koll på temp. De ska ha legat minst en vecka va innan men kan lysa de o se resultat? Vet inte va jag gör om jag misslyckas :( , vill inte ens tänka tanken .
Våra andra höns får va inne , har inte vågat släppa ut de än. Då måste gubben ha tiden att sitta o kunna hålla koll över en dag ifall något skulle dyka upp igen. Vill inte bli av med hälften igen !!!
Någon av hönorna har fasen börjat hacka hål i äggen (inte glad) va gör man åt det ? Nacka ?

På häst fonten går det fasen mer bakåt än framåt trotts planerad dag i veckan o hektiskt vardag med en massa som tar upp vår tid, i tid o otid ! Helgen blir barnhelg med ett stycke Simon :) , han kommer i morgon o i morgon åker lilla o de o fiskar . Meningen va att jag skulle åka med men då Simon kommer blir det 1 för mycket i bilen så vi blir hemma. Kan tänka mig att det vankas omelett i morgon em :D . Så rädd han va sist när de kom o köpte lite ägg att han inga skulle ha kvar till omelett .

Bjuder på en bild av mig o Olle :D

Ne morgondagen ser ut o ha städtvång på mig :P o det är väll dags att göra ett ryckande igen .
Får liksom inte till den där sista energin nu för tiden att varken hålla ordning , baka eller laga mat mm

Får helt enkelt bara invänta orken igen

KramC

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards