bonnaliv

Alla inlägg den 9 maj 2017

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå....

Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S
Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att passa med barn , skola , fritids mm .
Viktigaste av allt - han ska få några timmars sömn med !
Är svårt att få en del o förstå :( vi kan inte längre anpassa våra dagar efter andra o annat utan det är bara så här nu . Sköt på sätt o vis , Ger en del rutin !!!

Annars så rullar det på med alla måsten, man har barn som har sina sporter , hobbys mm o en del veckor helger är vi ju en extra i familjen vid namn Simon. Är en del att anpassa o få till o funka även där med tider mm . Innan va allt så enkelt , han kunde åka när som o jobba när det funkade i allt annat.

När vi nu jobbar på o hitta en fungerande vardag i detta nya så får jag så fint be folk att respektera o förstå att saker inte kan funka för oss hur som o kanske inte alls ibland som man kanske kan ta för givet .

4 kycklingar :O av alla ägg.... är det kanske dags att ge upp de andra eller ge de några dagar till? Upp till 26 har jag hört ...
4 små under o alla har jag sett komma till världen , en mer utmärkande än den andre. En med ljud i pipan , en busigare o någon som hellre vill ligga o slöa . :D . Kan sitta o bara titta på de !!!
2 kläckare laddade , kyckling boom hoppas vi på framöver . Grannen kom med en som vi kunde låna. :) . Med mitt så vassa minne haha så är det uppskrivet dag då vi startade , när dag 18 är o beräknat kläck . Jag längtar så efter mina brahma !!!

Någon som ser vad det är på bilden ? - MADAGASKARPALM! Efter pappas o mammas bortgång så har jag börjat fokusera på växer! Köper , byter o säljer skott via en grupp på Fb . Det är ett sätt att fokusera på något annat . Samlar på mig massa o något stop finns inte :)
Jag har bestämt att mitt / mina hem ska vara djungel . Nu funderar ni va ? Men lika bra att jag går ut med det så slipper skvallret gå över by o hus som det redan gör . Jag ska flytta!!! Åter igen in till hålan med lillan o detta beslut är åter igen taget för att det funkade bättre för lillan med kompisar mm o så vissa veckor att kunna komma med henne till skolan utan att be andra om skjuts . Sen vill jag kunna jobba framöver när jag mår bättre ! Ja men det kan man väll göra ändå tänker säket några men vi har lagt ner familjehem just nu o jag vill hoppa på vikarie / inhoppare på dagis o sen så söker jag där gubben jobbar med!
Vill kunna dra in mina egna pengar den dagen jag inte behöver vara sjukskriven o behöver fokusera lite på mig själv / oss nu än allt o alla andra omkring . Kommer inte ge upp familjehem för evigt utan tar en paus bara o kommer ta upp det framöver igen .

Japp så då vet ni lite mera nytt från gården ute i vildmarken ;)
KramC

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards