bonnaliv

Direktlänk till inlägg 21 mars 2017

Avslöjar!!!

Av Cicci & Ebbe - 21 mars 2017 11:02

Ne dags att skriva iallafall lite eller vad tycks ?! Känns som alltid något ska lägga krokben för mina planer! Nu är man hemma med 2 sjuka :S
Båda 2 har spytt o mår allmänt skit. Känns lite så där med tanke på mina planer för hästarna där ute o min lust att komma igång . Stressen ligger över en med då vi måste tömma i mamma o pappas lägenhet innan den siste . Jo vi har allt börjat men är långt från ens halvklart !

Hur denna dag blir kan jag tyvärr inte säga men vet att lilla har hemarbete från skolan att göra . Här ber vi om det när man är ledig eller sjuk så man inte hamnar efter i skolarbeten.

Kan ju ta o berätta att jag fått samarbete med

Då jag skriver via mobil just nu så får jag helt enkelt länka så här
http://sportbutikonline.se

Inväntar mitt första paket att skriva om :) ska bli roligt!
Borde komma idag el under morgondagen .
SPÄNNANDE !!

Självklart kommer en rabattkod för mina läsare också :P

När jag ändå är igång o avslöjar saker så kan jag avslöja att det blev inga 2 hästar hit till gården . Det funkade helt enkelt inte vid provridningen! Får väll se vad som blir framöver :)

Någon som vet när man får släppa ut hönsen? Idag överraskade de oss med o lagt 4 ägg :)
Inga fått på länge av de men kanske inte är så konstigt heller . De vill va ute !

In o bryta av med lite naglar jag gjort sen sist jag skrev :D kan ju säga att det känns än i kroppen efter de timmarna på rad under samma dag . Många hobbys där smarta smärta får överta efter nöje :)

Ne helt ärligt så vet jag inte vad jag ska skriva om just nu. Man börjat tänka på en massa o det blir kortslutning i maskineriet . Ska nog ge mig ut på fb o göra en sida för mitt kommande samarbete?

KramC

 
 
marianne

marianne

23 mars 2017 08:31

Du kan titta på Jordbruksverkets hemsida, där står allt om fågelinfluensan och restriktionerna, men jag tror att det bör släppa när flyttfåglarna kommit...men vet inte.
Hönsen brukar ju ha värpuppehåll under vintern så det beror nog inte bara på att de är instängda och tycker livet är trist, som de inte värper så bra. Mina har värpt jättebra ända tills för någon vecka sen, men de ruggar nu så inte konstigt, sen var jag ju borta och främmande skötte om de....sånt reagerar mina på.

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

23 mars 2017 10:24

Ok ska kika där :)
Ne sant ... kanske vill ha det o skylla på haha men 4 ägg har vi iallafall fått nu :D
KramC

 
Marianne

Marianne

24 mars 2017 06:36

Hur många hönor har du nu?

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

26 mars 2017 00:53

Ska be gubben räkna haha ... jag har ingen koll alls längre
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards