bonnaliv

Direktlänk till inlägg 10 december 2016

Arg på hela världen

Av Cicci & Ebbe - 10 december 2016 13:11

Vägen tillbaka är SVÅR ! Jag lever än i förnekelse o i bubbla , min pappa är inte borta!!! Trots att jag va där o höll hans hand när han gick bort o till kapellet med familjen o sa adjö i veckan.
Hur ska man leva vidare med en sorg som denna ? Går det ?

Det är något jag måste lära mig o det blir inte enkelt.
På fredag den 16/12 är begravningen ... :'(
Kan ju säga att här hemma finns noll julstämning. Lilla har plockat fram några tomtar o lagt julduk i vardagsrummet . I hennes rum lyser hennes "mintgröna" julstjärnor som nog inte lyst på 3 år . Jag har ingen lust alls , all känsla är BORTA . Vi gjorde ett försök att få fram lite julprylar men slutade med att Bremer bet sönder massa av det när vi va iväg .
Ska föröka ta en gran i helgen iallafall, pappa hade inte velat att lilla ingen jul fick. Det vet jag! Men att försöka när man mår illa av bara tanken ....
DET ÄR SÅ JOBBIGT !

Igår va vi o pratade med prästen , gjorde upp allt för begravningen :(
Då ställer han mig frågan- hur det kändes att pappa gick bort !!!! Hur kan man ens fråga något som det.... jag kan inte ens sätta ord på de känslorna kring hans bortgång o hans sista stund är som klistrat på hornhinnan, ser honom ligga där så fort jag blundar o sover gör jag inte heller , kan inte. Har gått ner i vikt med en hel del .
Först nu har jag börjat kunna äta sen han försvann utan att det tar emot så fort jag får det i mun.
Aldrig känt sådan sorg kan jag lova o jag inser att morfar va lättare att ta som gick bort av ålder men pappa 67 år :'(
jag är arg på hela världen !
När morfar lämnade trodde jag att jag upplevt den största sorg o smärta men inser nu att hans bortgång faktiskt va helt ok o det va vanlig sorg , detta är helt annat ! Så mycket känslor o chocken , ingen visste att detta skulle komma på de på rönken sa att hans lungor va jätte fina. Va ju där han hade canser men så visar det sig att de sett i hans lever men inte sagt något till oss o fort gick det sen ....
Vi fick inte chansen att spendera tiden som vi hade velat om vi visste . :(
Jag sa en massa där vid honom där på kvällen innan han försvann. Jag fick iallafall den chansen , eller ja ... jag valde det själv att vaka . Det känns idag bra inom mig att fått sagt vad jag ville .....

KramC

 
 
Marianne

Marianne

10 december 2016 16:56

Det är aldrig lätt att mista någon, dessutom i förtid så som din pappa. Jag vet precis hur ser känns, min syster hade nyss fyllt 59 när hon gick bort dagen före julafton 2014 och min svägerska 66 när hon gick bort bara 6 veckor efter min syster....Jag blev också arg på allt och alla, men värst var det när min bror hittades död i våras....Jag blev både arg och så elak utan att kunna hejda något...
Tiden läker alla sår, sägs det, men det är inte sant....men med tiden lär vi oss leva med såren...
Jag tänker på er och en av mina andra vänner som måste sin mamma alldeles nyligen..kram

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

12 december 2016 11:14

En stor kram
KramC

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards