bonnaliv

Direktlänk till inlägg 19 juli 2016

Bad o annat

Av Cicci & Ebbe - 19 juli 2016 21:52

Måste börja med o berätta att jag tidigare skrev ett inlägg men gav upp när hela försvann .....

Idag tog jag med barnen, lilla o naddis ut o bada medans gubben va på jobbet . Vi har turen att ha " egen badplats" som är på privat mark, fått lov att nyttja stället. Inga andra kan komma dit , då kommer ägaren som har video kamera , ser om någon kommer objuden! Ja då han kör iväg folk som han inte gett lov att va på hans mark . Känns ganska skönt, man kan slappna av o man vet att det är bara vi ......
Sist njöt jag i fulla drag

Huuuaaa håll för ögonen hahaha ;)
Båtbygga på ena sidan o längre bort har vi där bilden är tagen på de 2 små , lång grunt :D
jag har alltid avskytt att åka till stranden o trängas med folk. Nu åker jag mer än gärna o plaskar en stund.
På bilden hade jag fått färg men nu är jag lika blek igen hahahha ...
Varit dåligt med bra väder nu länge . :/

Bjuder på en sne bild (varför?) av mitt älskade terrarium med mina fina ormar i :) för er som inte sett det . Äntligen på plats i huset :) det va tungt som attan o bära , blev jag o gubben som fick kånka o ner för trappen vid lyan fick allt filippa ta ett stadigt tag med ;)


Idag kontaktade vi polisen igen...
Nu hade det blivit ytterligare problem , 2 hundar på ett o samma chipp !!!!! Ja inget förvånar mig längre men det skulle de lösa. Polisen som haft kontakt med oss skulle föreslå oss som hem åt Gandalf. Ja det är väll kul o höra men då gäller det att bröderna mastiff kommer överens . Bara hoppas att han ska klara testerna för man vill ju inte att han ska blivit så illa behandlad så de måste avliva .

En lång men underbar dag avslutades med hemma bakade Calzone.
Måste säga att jag fick mig ett hjärtligt skratt vid matbordet när naddis utbrister skrikande att åååååå detta va godare än spinat ! Japp spinat är hennes favorit rätt :)
Tack lilla gumman för de höga poängen.

Ne nu blir det att sussa strax, nere ligger barnen o ser på film.
I morgon ska jag testa o lära mig min nya maskin

Driller för naglar ....
Man vill ju inte köra av halva naglarna på folk när man ska köra :P huuuaaa vilka skador det kan bli om man gör fel ...

Öva öva öva

Kram C

 
 
Marianne

Marianne

20 juli 2016 14:17

Usch blir så ledsen när jag tänker på vad hunden varit med om, hoppas han går att rädda och att bröderna kommer överens.

Men badstranden....gäller inte allemansrätten? Trodde den gäller överallt utom på tomt. Vi har ju också "egen" strand där vi badar hästarna, men många som är där och fiskar och badar

http://marresmams.blogg.se

Cicci & Ebbe

20 juli 2016 15:56

Det är hans tomt o Han äger marken :)
är ingen stor strand precis :D

Ja jag hoppas jag med...
Kram C

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cicci & Ebbe - 17 maj 2017 01:50

Å nej Varför sova bort livet? ;) här är man vaken o kl börjar gå mot 02 . Har inte varit så flitig på bloggen som jag hade velat , tyvärr. Vet inte va som finns o skriva som vanligt när jag väl ska till o få ner några ord heller :P Kan ju ...

Av Cicci & Ebbe - 9 maj 2017 21:43

Hej o hå.... Vår vardag är under prov då gubben har nytt jobb , skift . Det är mycket att anpassa o tänka på när man bor så här o speciellt då jag fortfarande inte tagit tag i mitt körkort :S Han ska vänja sig med tiderna o vi ska få allt att p...

Av Cicci & Ebbe - 8 maj 2017 08:19

Dagarna drar förbi .... Har inte haft en tanke på bloggen när orken funnits att sätta sig o skriva lite :/ . Emriki får sin medicin 5 dagar o 10 dagar . Han tar det så snällt , lunkar fram . Uppenbart är att något skrämmer honom i hagen då han ...

Av Cicci & Ebbe - 3 maj 2017 23:52

Jaha bloggen va som bortglömd mitt upp i allt ruvande mm :P Ne men allvarligt! Detta kan inte hända igen , att någon ger sig på våra djur?! Skulle ju inte va första gången o nog heller inte sista i detta sjuka samhälle men nu får det väll ändå ...

Av Cicci & Ebbe - 24 april 2017 14:48

God dag!!! Denna dag va planerad så gott som in i det minsta o vi stod bara o väntade på att kl skulle bli 17'00 . Hem kommer lillan från skolan o hade börjat räkna ner . Nere i byn ska en affär stänga o idag skulle de köra - Fyll 2 pappkassar ...

Presentation

Fråga mig

5 besvarade frågor

Omröstning

Som hästägare ... Va är för dig viktigast
 Prestation ( tävling o resultat)
 Stam ( man måste rida "högt")
 Relation o samspel
 Vadå? Jag har bara häst för att ha!?

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Paduan hönsen

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Gästboken ( lämna ett avstamp)


Ovido - Quiz & Flashcards